onsdag den 18. december 2013

Charlotte og Asheville

Dette indlæg bliver det sidste på denne blog. I morgen aften går turen tilbage til Danmark og jeg glæder mig! To kufferter er pakket og jeg er blevet tjekket ud af mit værelse.

Efter vi fik vores eksamensdatoer af vide, synes Mette og jeg vi skulle bruge den sidste lille uges tid til at køre først til Charlotte og derefter til Asheville. Lørdag morgen tjekkede Mette ud af sit værelse og bragte alle sine ting til mit værelse og lad os bare sige at mit lille værelse var ret proppet bagefter.
Omkring kl. 10.30 fik vi bilen og satte kurs mod Charlotte. Det var første gang jeg skulle køre i USA, men det er nu meget nemt – der er jo automatgear og bilen triller ikke når man skal starte på en bakke. Vejret var gråt da vi tog af sted og det blev kun værre. Ca. 2 timer fra vores destination begyndte det at øsregne, og det fortsatte stort set resten af vejen. Det var ikke lige det nemmeste vejr at køre i, men vi nåede frem uden uheld, dog holdte vi i kø et stykke tid fordi der var graduation på UNC Charlotte, som lå uden for byen.
I Charlotte havde vi booket et værelse på Hilton, da det, tro det eller ej, var det billigste vi kunne finde hvis vi ville bo i centrum, og det ville vi. Det skulle nemlig være en ferie hvor vi ikke behøvede at køre konstant, men bare kunne gå ud af hotellet og være hvor alting skete.
Lørdag aften fandt vi et lækkert bryghus at spise på og fik en enkelt øl. Bagefter gik vi rundt i byen for at se om vi kunne finde en hyggelig bar, og det sted vi faldt over spillede rigtig god musik (vores slags musik), havde gode øl og senere på aftenen havde liveoptræden.
Det var den helt store sportsweekend i Charlotte, lørdag aften spillede Carolina Bobcats basketball mod L.A. Lakers og søndag eftermiddag var der amerikansk fodbold – Carolina Panthers mod New York Jets, så der var masser af fans i byen, og der var endda tailgating på en parkeringsplads i centrum med barbeque og det hele. Vigtige kampe var de!
Søndag var vi inde og se Discovery Place, som er et museum der minder meget om Experimentarium i København, hvor vi hyggede os med at quizze og eksperimentere. Om aftenen fandt vi endnu et bryggeri – Carolina Ale House, som findes flere steder i North Carolina og som vi havde fået anbefalet. Der fik jeg den bedste steak til dato i USA.

Mandag gik turen til Asheville, som er en rigtig kunstnerby oppe i bjergene. Centrum består af små butikker, gallerier og lækre restauranter. Også her havde vi booket et hotel tæt på centrum så vi kunne gå rundt til fods. Tirsdag til frokost faldt vi over en italiensk restaurant som serverede den mest fantastiske grilled cheese sandwich med grøn pesto, rød peber og ost til billige penge – bestemt noget der skal prøves af derhjemme! Denne dag kom vi også til at gå ind i skotsk butik, som man åbenbart ikke måtte kigge rundt i, men den ældre dame der havde den var meget snakkesalig og fortalte alverdens ting om sin ungdom på UNC Chapel Hill, hvordan det var at vokse op i Asheville og så var hun også en smule racistisk omkring nogle af de unge mennesker fra udlandet, USA lader studere på deres universiteter. Hun fortalte os derudover også om Grove Park Inn, som er et hotel, som ligger på en bjergside og som var bygget i 1913 af sten brudt lokalt. Det er et meget luksuriøst hotel som har haft alverdens kendte mennesker boende, bl.a. flere amerikanske præsidenter, Thomas Edison, Henry Ford og F. Scott Fitzgerald. I år havde de tilfældigvis en Gingerbread udstilling, hvor unge og gamle havde bygget huse, landskaber og meget mere i kage - lidt sjovt at se, da det jo ikke rigtig er noget vi gør hjemme i Danmark.

Onsdag gik turen tilbage til Raleigh, hvor jeg kl. 16.30 skulle tjekke ud af mit værelse. Det var svært at få pakket bilen med al vores bagage, men det lykkedes, og nu er vi tjekket ind på det sidste hotel på min tur. I aften har vi besluttet os for at tage i biografen og se Hobitten 2 for lige at slappe lidt af inden turen fra min side går tilbage til Danmark i morgen.
Med hensyn til mine kurser er mine karakterer kommet og det er resulteret i et B, B+, A og A+, hvilket jeg er meget godt tilfreds med når nu jeg ikke er amerikaner.
Jeg håber i har nydt at læse min blog!

Vi ses meget snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar